Dobiegł końca 67. Konkurs Ofert, czyli zakupy sprzętu medycznego Fundacji WOŚP, które poświęcono wyborowi m.in. rezonansu magnetycznego, urządzeń do oznaczania lekowrażliwości i aparatury do przesiewowego badania słuchu. W ciągu trzech dni postępowania Orkiestra wydała ponad 30 milionów złotych.
67. Konkurs Ofert podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich nastąpiła 10 października, gdy Zarząd Fundacji, przy wsparciu ekspertów, dokonywał zakupu systemu do diagnostyki i treningu chodu Motek Grail dla szpitala ortopedycznego w Poznaniu, realizując tym samym założenia Programu Leczenia Wad Ubytkowych i Wydłużania Kończyn u Dzieci. Kilka godzin negocjacji przyniosło rozstrzygnięcie w postaci decyzji o zakupie urządzenia od firmy Meden-Inmed, za 5 670 000 złotych.
W dniach 23-24 października Fundacja kontynuowała zakupy, skupiając się tym razem na wyborze rezonansu magnetycznego (17. już rezonansu w historii WOŚP), urządzeń do oznaczania lekowrażliwości (i ewentualnie identyfikacji) bezpośrednio z dodatniej próbki krwi oraz urządzeń AABR do przesiewowego badania słuchu (w ramach rozszerzania Programu Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków).
Co kupiła Fundacja:
- 20 urządzeń do oznaczania lekowrażliwości (i ewentualnie identyfikacji) bezpośrednio z dodatniej próbki krwi - od firmy Argenta
- 54 urządzenia AABR do przesiewowego badania słuchu - od firmy MEDICUS
- rezonans magnetyczny dla Szpitala Klinicznego im. Jonschera w Poznaniu - od firmy Siemens Healthcare
Na zakupiony podczas 67. Konkursu Ofert sprzęt Orkiestra wydała 30 394 180 złotych, w tym wczoraj i dzisiaj – 24 724 180 złotych.
Była to druga, a zarazem ostatnia, tura zakupów dla placówek, które ubiegały się o sprzęt do walki z sepsą. Przypomnijmy, że realizacji celu 31. Finału WOŚP poświęcono także 66. Konkurs Ofert w maju br., w wyniku którego Fundacja zakupiła 478 urządzeń za ponad 194 miliony złotych. Łącznie, w ramach walki z sepsą, Fundacja zakupiła 498 urządzeń za 206 549 819,60 zł. Sprzęt ten działać będzie w 208 laboratoriach w 151 miastach, do niektórych placówek, jak np. Mazowiecki Szpital Bródnowski, już trafił i zaczyna służyć pacjentom.
W wyborze sprzętu medycznego, jak zawsze, Fundację wspierali eksperci. W dniach 23-24 października byli to:
- dr hab. n. med. Bonita Durnaś (Kielce)
- dr n. biol. Katarzyna Semczuk (Warszawa)
- mgr Anna Wojcieszek (Warszawa)
- mgr Agnieszka Byś (Biała Podlaska)
- dr hab. med. Michał Karlik (Poznań)
- dr hab. med. Józef Mierzwiński (Bydgoszcz)
- dr hab. med. Jarosław Szydłowski (Poznań)
- mgr inż. Marcin Gostyński (Warszawa)
- dr hab. n. med. Elżbieta Jurkiewicz (Warszawa)
- dr hab. n.med. Katarzyna Jończyk-Potoczna (Poznań)
To właśnie zaangażowanie ekspertów, czyli praktyków działających w placówkach w całej Polsce, daje Fundacji możliwość wyboru najlepszych możliwych urządzeń. Ideą Konkursu Ofert jest właśnie wybór jakości, a nie kierowanie się kryterium ceny. To daje podstawę do zakupu urządzeń, które będą świetnie sprawdzać się w szpitalnych realiach, a jednocześnie dostarczą jak najdokładniejszych danych medycznych, pozwalając jak najlepiej dbać o zdrowie pacjentów.
W przypadku każdego kupowanego urządzenia Komisja Ekspertów i Zarząd Fundacji WOŚP trzykrotnie analizują każdą ofertę. Pierwsze wejście to wstępna prezentacja oferty, wejście drugie ma na celu uszczegółowienie przedmiotu zamówienia, w wejściu trzecim prowadzone są rozmowy z każdym z oferentów na temat proponowanej ceny jednostkowej urządzeń.
Na początku grudnia br. Fundacja WOŚP zrealizuje kolejny Konkurs Ofert, tym razem dedykowany okulistyce dziecięcej.