W ramach 33. Finału WOŚP zarejestrowaliśmy już
1511 Sztabów
Sztab Skarbony Wirtualnej

Zorganizuj zbiórkę

 

Ten rodzaj zbiórki skierowany jest wyłącznie do firm i portali internetowych, które chcą zorganizować finałową zbiórkę za pomocą elektronicznych środków przekazu. 

 

Rodzaje zbiórek 

Poniżej znajdziecie listę przykładowych form zbiórek, które mogą być organizowane w ramach Sztabu Skarbon Wirtualnych.  

  • Crowdfunding
  • Formularz wpłat na stronie
  • Przekazy zagraniczne
  • Zbiórka za pomocą kryptowalut
  • Zakupy grupowe
  • Zbiórka w aplikacji mobilnej

 

O czym Twój sztab powinien pamiętać: 

  • Każda zbiórka musi być wyraźnie komunikowana jako zbiórka 33. Finału WOŚP prowadzona przez zarejestrowany Sztab. Komunikacja zbiórki nie może sugerować, że jest to zbiórka prowadzona bezpośrednio przez Fundację. 
  • Na stronie głównej skarbony wirtualnej, musi być podana aktualna kwota zbiórki (licznik), ponieważ bardzo ważne jest dla nas informowanie na bieżąco użytkowników o zebranych do tej pory środkach.  
  • Wszystkie grafiki, teksty, a także funkcje zbiórki muszą być skonsultowane z działem PR - [email protected]
  • Szef Sztabu powinien dołożyć wszelkich starań, aby zbiórka odbyła się bez jakichkolwiek prowizji dla operatora finansowego/operatora aplikacji. Jeśli nie będzie to możliwe - w widocznym miejscu musi to zostać zakomunikowane użytkownikom. 
  • Informacje o zbiórce znajdą się na stronie wspieraj.wosp.org.pl, a także w innych materiałach poświęconych możliwości wsparcia 33. Finału WOŚP. 
  • Główna rola w komunikowaniu i promocji zbiórki należy do jej organizatora, czyli Sztabu.

Uwaga! Jeśli w ramach Twojego portalu możliwe jest podpięcie płatności za pomocą partnera Fundacji - operatora PayU - skontaktuj się z [email protected]PayU nie pobiera prowizji za wpłaty na rzecz Orkiestry. Wszystkie pieniądze przekazane – na aukcjach, poprzez strony internetowe czy aplikacje mobilne – trafiają bezpośrednio na konto Fundacji.

 

Jak założyć Sztab Skarbony Wirtualnej? 

1. Wybierzcie Szefa Sztabu (odpowiedzialnego za całą akcję, nie musi nim być właściciel).
2. Zapoznajcie się z Regulaminem Skarbony Wirtualnej
3. Szef Sztabu rejestruje się w Bazie Szefa Sztabu – po akceptacji regulaminu wypełnia formularz zgłoszeniowy - wniosek.
4. Szef Sztabu drukuje wypełniony wniosek 
5. Szef Sztabu podpisuje wniosek.
6. Prawidłowo przygotowane dokumenty podpisane przez Szefa Sztabu wysyłacie do Fundacji w formie czytelnego skanu na adres [email protected] lub pocztą na adres Fundacji WOŚP ul.Dominikańska 19c, 02-738 Warszawa z dopiskiem "Sztaby".

 

UWAGA!
WNIOSEK MUSI mieć ORYGINALNY podpis! Bez oryginalnych dokumentów – Wasz Wniosek nie będzie rozpatrywany.
Wystarczy jednak, że wydrukujesz dokumenty z systemu, złożysz oryginalny podpis i wyślesz do nas skany dokumentów. 

 

Sprawdź jak twoja firma może w inny sposób wspierać Finał lub jak wspierać tych, którzy będą grać podczas Finału:

 

Wsparcie finansowe
  • Moja firma chce przekazać część dochodu ze sprzedaży produktów/usług na cele Finału WOŚP

    Cieszymy się, że chcesz wesprzeć działania Fundacji, jednak nie dopuszczamy możliwości, by tylko pewien procent ze sprzedaży produktu był przekazywany na rzecz WOŚP. 

    Każda forma współpracy marketingowej musi być wcześniej z nami skonsultowana i zaakceptowana. Przypominamy, że logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zastrzeżonym znakiem towarowym i podobnie jak nazwa Fundacji WOŚP nie może być wykorzystywane w promocji żadnej sprzedaży. Wszystkie działania związane z wykorzystywaniem logotypu WOŚP muszą być skonsultowane i uzyskać akceptację ze strony Fundacji WOŚP. Każda współpraca związana z wykorzystaniem nazwy, logotypu WOŚP lub innych oznaczeń podobnych zawsze wiąże się z podpisaniem umowy. 

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do naszego poradnika.

  • Moja firma chce przekazać pewną kwotę za udostępnienia lub polubienia mojej strony

    Nie ma takiej możliwości, żeby Twoja firma posługiwała się logotypem WOŚP i w zamian za polubienia lub udostępnienia, oferowała nam wsparcie finansowe.

    Tak samo jak w przypadku sprzedaży produktów - każda forma współpracy marketingowej - musi być wcześniej z nami skonsultowana i zaakceptowana. Dodatkowo ten sposób wsparcia WOŚP jest negatywnie odbierany przez naszych przyjaciół, a także nie jest według nich wystarczająco transparentny. Transparentność naszych działań jest jednym z naszych priorytetów. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami [email protected].  

  • Moja firma wystawiła przedmiot na aukcje WOŚP - czy mogę o niej mówić?

    Oczywiście!

    Koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem na temat promowania aukcji i grafik, z których należy korzystać. Pamiętaj, że wystawiając aukcję charytatywną na rzecz Fundacji WOŚP, należy używać tylko logotypu dedykowanego aukcjom.

  • Moja firma wspiera Finał WOŚP - czy mogę opublikować o tym informację w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej?

    Jak najbardziej! Zanim to jednak zrobisz, pamiętaj o kilku rzeczach, o które musisz zadbać - przede wszystkim pamiętaj o skorzystaniu z odpowiedniego logotypu oraz o uzyskaniu akceptacji zaplanowanej komunikacji pod adresem [email protected].

    Przed przystąpieniem do działań, przeczytaj nasz poradnik!

     

  • Moja firma wsparła Finał WOŚP - czy otrzymam zaświadczenie o przekazaniu darowizny?

    Przede wszystkim - bardzo Ci dziękujemy za Twoje zaangażowanie. Jeśli Twoja firma wsparła orkiestrowe działania: 

    • za pomocą strony wplacam.wosp.org.pl - napisz na [email protected] i prześlij potwierdzenie przelewu - znajdują się na nim informacje, które są niezbędne do odnalezienia i potwierdzenia Twojego przelewu
    • za pomocą przelewu bankowego lub innego - napisz na [email protected] 


    Jeśli chcesz opowiedzieć o udzielonym wsparciu na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, pamiętaj o kilku rzeczach, o które musisz zadbać - przede wszystkim skorzystaj z odpowiedniego logotypu oraz uzyskaj akceptację zaplanowanej komunikacji pod adresem [email protected].

    Przed przystąpieniem do promowania działań, przeczytaj nasz poradnik!

     

  • Jeśli chciałbym/chciałabym wystawić na aukcje przedmiot z logo WOŚP, co muszę zrobić?

    Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w naszej prezentacji

  • Jakie są zasady użytkowania logotypu Fundacji WOŚP oraz grafik finałowych?



    Logotyp Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zastrzeżonym znakiem towarowym. Podczas komunikowania działań w ramach 33. Finału WOŚP, korzystać należy z logotypów właściwych dla podjętych akcji (wystawienie przedmiotu na aukcję, wsparcie Sztabu, wsparcie wolontariuszy) - zasady korzystania z grafik i sposób uzyskania akceptu komunikacji opisujemy w tym przewodniku

    W przypadku jakichkolwiek pytań i wątpliwości napisz do nas na [email protected].

     

Firmowa Puszka Stacjonarna - Zgłoś się do sztabu
  • Jak wygląda rejestracja firm na iwolontariusz.wosp.org.pl?
    • Wejdź na stronę iwolontariusz.wosp.org.pl.
    • Po założeniu i potwierdzeniu konta przejdziesz na stronę rejestracji. 
    • Wybierz ścieżkę CHCĘ REPREZENTOWAĆ FIRMĘ.
    • Wypełnij wymagane dane firmy.
    • Znajdź sztab w Twojej okolicy. Wybierz z listy lub wpisz kod TOKEN.
    • Podaj termin zbiórki oraz lokalizację swojej firmy, gdzie będzie stała Puszka. Jeżeli chcesz, na tym etapie możesz dodać kolejną Puszę.
    • Utwórz swoją eSkarbonkę
    • Poczekaj aż zweryfikujemy dane Twojej firmy i zaakceptujemy wniosek

     

  • Czym jest Firmowa Puszka Stacjonarna?

    Firmowa Puszka Stacjonarna to tekturowa puszka kwestarska, która przypisana jest do konkretnego Opiekuna (osoby odpowiadającej za zbiórkę prowadzoną do Sztabowej Puszki Stacjonarnej) i lokalu. Sztab WOŚP prowadzi nadzór nad prowadzoną kwestą (wydaje niezbędne materiały oraz rozlicza zbiórkę). Zbiórka do Firmowych Puszek Stacjonarnych może odbywać się w dniach 10.12.2023 r. – 28.01.2024 r. 

    Rejestracja Firmowej Puszki Stacjonarnej odbywa się poprzez zgłoszenie jej przez Opiekuna na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl (należy założyć konto na platformie, wybrać zakładkę Chcę Reprezentować Firmę, wybrać z listy Sztab i uzupełnić Formularz Elektroniczny).

  • Czy w moim sklepie/instytucji może być umieszczona puszka 32. Finału WOŚP?

    Tak. Podczas Finału WOŚP w firmach może odbywać się zbiórka do Firmowych Puszek Stacjonarnych.
    Więcej o Firmowej Puszcze Stacjonarnej przeczytasz w pytaniu powyżej.

  • Jak mogę zgłosić się, że chcę by w moim sklepie/instytucji stała puszka 32. Finału WOŚP?

    Zbiórka do puszki w lokalu może odbywać się do zarejestrowanych Firmowych Puszek Stacjonarnych w firmach lub na stoiskach sztabowych może odbywać się w dniach 10.12.2023 r. – 28.01.2024 r. 

     

    Rejestracja Sztabowej Puszki Stacjonarnej przez Opiekuna – poprzez założenie konta na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl, wybranie zakładki Chcę reprezentować firmę i uzupełnienie Formularza Elektronicznego. Opiekun musi wybrać z listy Sztab, który będzie prowadził nadzór nad prowadzoną kwestą (wyda niezbędne materiały oraz rozliczy zbiórkę).

     

    Każda Firmowa Puszka Stacjonarna, aby otrzymać zgodę na prowadzenie zbiórki do puszek kwestarskich 32. Finału WOŚP, zobowiązana jest uzupełnić formularz zgłoszeniowy, zawierający: nazwę Puszki, adres lokalizacji Puszki, lokalizację puszki kwestarskiej w placówce, NIP, dane osoby odpowiedzialnej – Opiekuna (imię, nazwisko, numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu komórkowego), a także zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016) wyrazić pisemną zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Opiekunem może być jedynie osoba pełnoletnia.

  • Czym się różni Sztabowa/Firmowa Puszka Stacjonarna od Sztabu Skarbon Stacjonarnych?

    Sztabowa/Firmowa Puszka Stacjonarna jest przypisana do konkretnego Opiekuna (osoby odpowiadającej za zbiórkę prowadzoną do Sztabowej/Firmowej Puszki Stacjonarnej) i lokalu, ale nadzór nad nią prowadzi zarejestrowany Sztab WOŚP – wydaje niezbędne materiały oraz rozlicza zbiórkę.

    Sztab Skarbon Stacjonarnych jest formą zbiórki skierowaną tylko do firm, które posiadają swoje oddziały w różnych miastach Polski. Nie może rejestrować wolontariuszy kwestujących na terenie otwartym – zamiast tego pracownicy zbierają pieniądze podczas swoich zmian do Skarbon umieszczanych przy ich stanowiskach.

     

  • Czy moja firma może kwestować online?

    Tak! Jeśli chcesz, żeby Twoja firma kwestowała online, załóż eSkarbonkę – wystarczy, że założysz konto na stronie https://iwolontariusz.wosp.org.pl.

    eSkarbonkę można założyć od grudnia do 28 stycznia 2024 roku. Zakończenie zbiórki odbędzie się automatycznie 29 stycznia 2024 o godz. 23:59 (i do tego czasu cały czas można wpłacać pieniądze). 

  • Jak znaleźć Sztab, w ramach którego mogę zarejestrować moją Firmową Puszkę Stacjonarną?

    W formularzu w kroku "Wybór Sztabu" zobaczysz okienko do wpisania Sztabu. By wyszukać Sztab w Twojej okolicy, możesz wpisać nazwę miejscowości lub numer Sztabu (ID), jeśli go znasz. 

    Po wybraniu Sztabu WOŚP potwierdź swój wybór, klikając przycisk „Zapisz”.

     

  • Skąd będę wiedzieć, że Sztab zaakceptował moją Firmową Puszkę Stacjonarną?

    Możesz na bieżąco monitorować status wniosku o przyznanie Firmowej Puszki Stacjonarnej (czy jest w Sztabie, czy został wysłany do Fundacji WOŚP) w zakładce „Firma” na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl. 

  • Co da mojej firmie rejestracja na iwolontariusz.wosp.org.pl?

    Rejestracja na platformie http://iwolontariusz.wosp.org.pl/ pozwoli Ci:

    • założyć własną eSkarbonkę (zbiórkę online) dla Twojej firmy 
    • zgłosić chęć postawienia Firmowej Puszki Stacjonarnej w swojej firmie 

    W ten sposób możesz wspierać online cel 32. Finału razem z całym zespołem Twojej firmy.

     

  • Czy mogę mieć Firmową Puszkę Stacjonarną bez akceptacji ze strony Sztabu?

    Nie. Firmowa Puszka Stacjonarna musi być pod nadzorem konkretnego Sztabu i jest przez Sztab rozliczana. To Sztab przekazuje także Opiekunowi puszkę tekturową, więc nie ma możliwości, by Firmowa Puszka Stacjonarna funkcjonowała bez akceptacji ze strony Sztabu.

Wsparcie Sztabów
  • Dysponujemy środkami finansowymi i/lub mamy do przekazania produkty, które chcielibyśmy przekazać

    Dysponujecie środkami finansowymi, posiadacie produkty, które możecie przekazać na rzecz Sztabu bądź chcecie jako firma zaoferować usługę, by usprawnić działanie Sztabu i nie wiecie gdzie się zgłosić? Zapoznajcie się z listą Sztabów zatwierdzonych przez Fundację. Wybierzcie ten, który znajduje się w Waszej okolicy lub jego potrzeby najbardziej odpowiadają Waszym oczekiwaniom i możliwościom np. artykuły spożywcze (napoje, słodycze, posiłki), transport, materiały biurowe (papier, drukarki), usługi ochroniarskie, technika sceniczna, gadżety, wytwory artystyczne (muzyka, malarstwo, rzeźba, rękodzieło), usługi informatyczne (hosting www, projektowanie grafiki, komunikacja).

     

    Skontaktujcie się z Szefem Sztabu - osobą która odpowiada za działanie danego Sztabu. Możecie skorzystać z danych kontaktowych podanych na naszej liście lub z kontaktu podanego na stronie Sztabu. Tam również możecie zobaczyć, jakie aktywności zaplanował dany Sztab - może ułatwić to podjęcie decyzji co do zakresu Waszej współpracy.

     

    W czasie rozmowy z przedstawicielem Sztabu zazwyczaj można zorientować się, jakie ma on najpilniejsze potrzeby. Często do lepszego działania Sztabu bardziej potrzebna jest konkretna pomoc (np.: materiały biurowe, żywność lub gorące napoje dla wolontariuszy), niż wkład finansowy.

     

    Zarówno Szefowie Sztabów, jak i wszystkie pozostałe osoby zaangażowane w organizacje Sztabu działają jako wolontariusze. Zgodnie z regulaminem, który akceptują, nie pobierają oni żadnych wynagrodzeń z tytułu prowadzenia Sztabu. Ponoszenie kosztów organizacji Sztabu lub organizacji imprezy finałowej często bywa dla nich dużym wysiłkiem logistycznym. Dlatego zachęcamy do pomocy, zarówno jeśli chodzi o przekazanie środków finansowych, jak i rzeczy niezbędnych do funkcjonowania Sztabu.

  • Do czego uprawniony jest Sztab?

    Zgodnie z Regulaminem działania Sztabów, który określa wszystkie zasady dotyczące ich funkcjonowania, Sztab działa w swoim imieniu na rzecz Fundacji i 32. Finału WOŚP. Oznacza to, że Fundacja WOŚP, nie wystawia potwierdzenia przekazania darowizny Sztabowi, nie przyjmuje faktur na zamówienia złożone przez Sztab ani nie wystawia zaświadczeń za świadczenia sponsorskie dotyczące Sztabu.

     

    Każdy Sztab po zatwierdzeniu wniosku o udział w zbiórce na rzecz 32. Finału otrzymuje od Fundacji oficjalną zgodę. Przed nawiązaniem współpracy można poprosić o okazanie takiego dokumentu. Oprócz przedstawicieli Sztabu, może się do Was także zgłosić organizacja współpracująca w ramach Imprezy Zamkniętej pod auspicjami Sztabu. Zakres ich działania można również sprawdzić u Szefa Sztabu.

  • Jak mogę współpracować ze Sztabem?

    Zazwyczaj sponsorzy, nawiązując współpracę ze Sztabami, preferują współpracę opartą na barterze np. zamiast przekazywać pieniądze wolą zapłacić fakturę za zwrot kosztów podróży zespołu grającego w czasie Finału, usługi transportowe, materiały biurowe lub po prostu przekazać - w zależności od możliwości - rzeczy niezbędne do prowadzenia Sztabu czy imprez towarzyszących Finałowi.

     

    Dobrym pomysłem jest także wsparcie licytacji prowadzonych przez Sztaby w specjalnym serwisie aukcje.wosp.org.pl, tworzonym we współpracy z Allegro. To doskonała forma reklamy oraz sposób na zasilenie finałowej kwesty. Im bardziej nietuzinkowa aukcja, tym większa szansa, że zainteresuje ona media! Porozmawiajcie z przedstawicielami Sztabu, połączenie Waszych możliwości i ich pomysłowości może przynieść niesamowite efekty.

     

    Jeśli Wasza firma jest dostawcą konkretnych usług - być może Wasza pomoc przyda się Sztabowi właśnie w tym zakresie. Oczywiście możecie swoje usługi zaproponować tylko jednemu wybranemu Sztabowi. 

     

    Wasze zaangażowanie może wzbogacić program przygotowany przez Sztab. Zachęcamy do aktywności na tym polu.

  • Co może zaoferować Sztab w zamian za wsparcie? Jak mówić o wsparciu, które oferuje się Sztabowi?

    Większość Sztabów w ramach zbiórki organizuje imprezy plenerowe lub imprezy odbywające się na terenie różnych instytucji tzw. Imprezy Zamknięte. W czasie ich trwania mogą - na ustalonych wcześniej zasadach - reklamować firmy, z którymi współpracują. Jest to okazja do pokazania się lokalnej społeczności jako firma, która wspiera działania związane z 32. Finałem WOŚP. Również działalność internetowa Sztabów, strony internetowe oraz serwisy społecznościowe - cieszą się dużym zainteresowaniem i mogą być dobrym nośnikiem reklamy.

    Po rozliczeniu Sztab otrzymuje od Fundacji specjalne finałowe podziękowania. Bardzo zależy nam na tym, by zostały przekazane wszystkim sponsorom i partnerom Sztabów. Jest to wyraz naszej ogromnej wdzięczności za chęć włączenia się w orkiestrowe działania, poprzez wspiercie lokalnego Sztabu.


    Jak prawidłowo informować o współpracy ze Sztabem?  Wspierając Sztab, a nie bezpośrednio Fundację, należy korzystać z logotypu danego Sztabu (uzyskanego od Sztabu), a nie logotypu Fundacji WOŚP. Komunikacja powinna zawierać informację o tym, jak firma wspiera Sztab, i zostać zaakceptowana przez Fundację przed publikacją - akcept uzyskać można, przesyłając przygotowane treści na dedykowany adres [email protected].

     

 

Aktualności
2024-11-20 10:30:00

WOŚP z nagrodą "PRO BONO HUMANUM"!

Lidia Niedźwiedzka-Owsiak i Jurek Owsiak - jako pierwsi Polacy w historii - otrzymali nagrodę "PRO BONO HUMANUM"! To nagroda specjalna prestiżowego konkursu PRIX GALIEN, uznawanego za drugie, po Nagrodzie Nobla, najważniejsze wyróżnienie w dziedzinie medycyny i farmacji.