27. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy był rekordowy również w Internecie. Za pomocą sieci - rozmawialiśmy z Wami, pokazywaliśmy to, co dzieje się w finałowym studio, komunikowaliśmy rezultaty akcji i zbieraliśmy pieniądze na cel 27. Finału. Pokazaliśmy wspólnie, że Internet ma moc pomagania. Oto klika aktywności, które sprawiły że wynik był aż tak oszałamiający:
W dniu Finału 938 473 użytkowników odwiedziło naszą stronę internetową - wosp.org.pl, którzy wygenerowali 7 295 654 odsłon (215,89% więcej niż rok wcześniej, dane Google Analytics). Według danych Atende nasza strona generowała więcej niż 5 000 zapytań na sekundę, co sumarycznie wyniosło około 150 milionów zapytań w jednym dniu.
Po raz pierwszy za pośrednictwem strony Fundacji – wpłacam.wosp.org.pl internauci wpłacili aż 15 007 461,22 PLN, czyli prawie dwa razy więcej, niż podczas poprzedniego Finału. Darowizny dokonywane są za pomocą systemu płatności internetowych PayU. Co ważne - jeśli chcecie - możecie nas w ten sposób wspierać cały rok!
Jak co roku - sukcesem okazały się też internetowe aukcje. Polacy razem z Allegro przez 58 dni zbierali środki dla WOŚP. A efektem jest rekordowe 12 mln złotych przekazanych na cel tegorocznego Finału. Które aukcje okazały się najbardziej popularne? Przeczytaj w naszym newsroomie!
Stronę Orkiestry na Facebooku polubiło 1 339 793 fanów a facebookowa zbiórka na „ostatnią puszkę” Prezydenta Pawła Adamowicza okazała się największą w historii Europy.
mBank i społeczność klientów
Począwszy od 25 grudnia 2018 r. aż do Finału mBank grał ze swoimi klientami. Każdego dnia, w którym zarejestrowano 100 wpłat na WOŚP, bank przekazywał dodatkowe 100 000 PLN. Klienci nie zawiedli, dzięki czemu mBank przekazał 20 x 100 000 PLN, czyli 2 mln PLN. Więcej o akcjach mBanku przeczytacie tutaj!
Po raz pierwszy zaprosiliśmy Polaków z zagranicy do wsparcia nas za pomocą PayPal. Dzięki tej metodzie zebraliśmy ponad 900 000 PLN i wciąż zachęcamy Was do przekazywania nam w ten sposób pieniędzy.
Relacje ze studia w Internecie
Wszystkie koncerty przed Pałacem Kultury i Nauki, wejścia telewizyjne ze studia, wejścia internetowe LIVE przygotowane przez Kręcioła.TV, a także reportaże i wywiady – to wszystko można było obejrzeć w trakcie 16-godzinnej transmisji internetowej z 27. Finału WOŚP. Relacje można było oglądać na kanałach WOŚP i Kręcioła.TV na YouTube. Internetowa transmisja zanotowała blisko 1,8 miliona wyświetleń!
Strony sztabowe
Po raz pierwszy każdy sztab dzięki współpracy z Mastercard otrzymał swoją własną stronę internetową, na której zagregowane były wszystkie najważniejsze informacje: kontakt do sztabu, wydarzenia, newsy, licznik zebranych przez sztab pieniędzy, widget eSkarbonki, galerie zdjęć, partnerów lokalnych, aukcje Allegro sztabu. Jednego dnia odpaliliśmy aż 1700 stron! Zobacz stronę Twojego sztabu!
Aplikacja Mobilna
Po raz kolejny wraz z firmy Play i Cocolab przygotowała finałową aplikację, dzięki której każdy mógł sprawdzić swoją wiedzę nasz temat i zostać WOŚPoznawcą. Aplikacja 27. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to nie tylko dobra zabawa, ale również masa aktualności prosto od Fundacji, możliwości wsparcie 27. Finału WOŚP, między innymi dzięki specjalnej wiadomości SMS i płatności z PayU, a także finałowe statystyki. Aplikacja do pobrania jest na telefony z systemem iOS i Android. W czasie Finału pobrało ją 21 000 użytkowników.
Spersonalizowane podziękowania od Jurka Owsiaka
Po raz drugi wraz z firmą Vintom przygotowaliśmy personalne podziękowania dla internetowych darczyńcy. Sam Jurek Owsiak po imieniu dziękował każdemu wpłacającemu i podpowiadał, co dzięki przekazanej kwocie uda się zakupić Fundacji.
Dziękujemy, że byliście z nami i pokazaliście, jak wielką moc mają Polacy, jeśli chcą zrobić coś razem - również w Internecie!
(Jagoda)