Zgłoś swoją placówkę na rekord!
Wracamy do pięknej i bardzo lubianej przez Was tradycji – 16 października zapraszamy na rekord w pierwszej pomocy! Zgłoszenia placówek zainteresowanych udziałem w akcji wystartowały wraz z pierwszym dzwonkiem!
Wspólnie z salonami partnerskimi "Czas na wzrok" przedłużamy do końca roku 2022 ogólnopolską akcję bezpłatnych, przesiewowych badań wzroku u dzieci. Już wiemy, że w pierwszej edycji (od 17 stycznia do 28 lutego) dzięki programowi zostało przeprowadzonych ponad 5 000 badań i ponad 200 okularów zostało przekazanych bezpłatnie potrzebującym rodzinom.
Wiemy jak ważna jest diagnostyka, dlatego chcemy, żeby jak najwięcej dzieci miało dostęp bezpłatnych badań wzroku. W ramach programu zachęcamy dzieci i młodzież w wieku 5-18 lat do skorzystania z bezpłatnych przesiewowych badań wzroku i badań ostrości wzroku.
Przesiewowe badania ostrości wzroku dzieci (w przedziale wiekowym wieku 5-18 lat lub w innym przedziale wiekowym, mieszczącym się w tych granicach, np. 14-18 lat) są wykonywane w salonach optycznych, które zgłosiły swój udział w akcji bezpłatnie.
Rodzice lub opiekunowie dzieci mogą skontaktować się z wybranym salonem optycznym, który bierze udział w akcji. Dane kontaktowe do salonów oraz terminy wykonywania badania ostrości wzroku są dostępne na stronie.
Celem akcji jest wykonanie przesiewowych badań ostrości wzroku dzieciom na terenie całej Polski. Najbardziej potrzebujące dzieci mogą również otrzymać bezpłatne okulary korekcyjne. Grupa Essilor, wraz z firmą Luxottica oraz UZO Eyewear, przekaże 2300 bezpłatnych par okularów. Salony biorące udział w akcji, mogą skorzystać z tej puli, pamiętając że na jeden salon optyczny przypada do 24 par okularów.
Okulary otrzymają dzieci z rodzin, w których miesięczny dochód nie przekracza 1800 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Podstawą do decyzji jest złożenie oświadczenia przez rodzica lub opiekuna prawnego na protokole zamówienia i odbioru bezpłatnych okularów korekcyjnych.
Przeczytaj i wypełnij wzór zamówienia bezpłatnych okularów.
Natomiast dzieci w wieku 5-18 lat z obywatelstwem ukraińskim nie są objęte kryterium dochodowym – wystarczy deklaracja ustna.
Celem akcji jest wykonanie bezpłatnych, przesiewowych badań ostrości wzroku dzieciom od 5 do 18 roku życia. Salony optyczne biorące udział w akcji będą mogły wyznaczyć, czy w ramach Akcji będą badać dzieci w wieku od 5 do 18 roku życia czy też dzieci w innym przedziale wiekowym, mieszczącym się w wyznaczonych granicach.
Dodatkowo, bezpłatnym, przesiewowymi badaniami ostrości wzrok oraz bezpłatnymi okularami z puli objęte zostają dzieci i młodzież, od 5 do 18 roku życia, pochodzące z Ukrainy. W tym przypadku nie trzeba dostarczać informacji o niskim dochodzie w rodzinie – wystarczy deklaracja ustna.
Akcja potrwa w terminie od 17 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku. Salony biorące udział w akcji zobowiązują się do przeznaczenia w tym okresie minimum 8 dni w miesiącu, w trakcie których będą realizować bezpłatne, przesiewowe badania ostrości wzroku dzieci. Dostępne daty badań umieszczone będą na stronie.
Jeden pacjent może otrzymać tylko jedną parę okularów korekcyjnych.
Tak. Każde dziecko – obywatel Ukrainy może udać się do zgłoszonego do Akcji salonu i skorzystać z bezpłatnych, przesiewowych badań ostrości wzroku oraz jeżeli zajdzie potrzeba, otrzymać bezpłatne okulary korekcyjne.
Salony optyczne, które są Partnerami programu „Czas na Wzrok”, mogą przystąpić do Akcji po uprzedniej rejestracji za pośrednictwem strony internetowej: https://www.wosp.org.pl/final/30-final-wosp/program-badan-wzroku.
Zgłoszenia należy dokonać nie później niż do dnia 30 marca 2022 roku.
Salony optyczne zobowiązują się do przeznaczenia w okresie pomiędzy 17 stycznia a 31 grudnia 2022 roku minimum 8 dni w miesiącu, w trakcie których będą realizować bezpłatne, przesiewowe badania ostrości wzroku dzieci. Tym samym salon zobowiązuje się do wykonania minimum 24 bezpłatnych badań ostrości wzroku. Informację o dniach, w których przeprowadzane będą badania należy podać w formularzu zgłoszeniowym.
Salon optyczny zobowiązany jest do przeprowadzenia bezpłatnych, przesiewowych badań ostrości wzroku oraz pełnych badań ostrości wzroku, a jeżeli zachodzi taka potrzeba, do doboru opraw okularowych z określonej przez Grupę Essilor, oraz puli rodzajowej 2300 par bezpłatnych okularów korekcyjnych zagwarantowanych przez Grupę Essilor i firmę Luxottica oraz UZO Eyewear, a następnie przekazania takich okularów najbardziej potrzebującym, przebadanym dzieciom (salon optyczny może również zaproponować oprawę z własnych zasobów - koszt takich oprawek oraz montaż soczewek do oprawek ponosi w takim wypadku salon optyczny, zaś Grupa Essilor może zapewnić soczewki zgodne z zapisami regulaminu).
Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 5-18 lat lub w innym przedziale wiekowym, mieszczącym się w tych granicach (np. 14-18 lat). Salon może wybrać przedział wiekowy dzieci, którym oferuje bezpłatne badania.
Nie, program badań ostrości wzroku jest bezpłatny.
Badania ostrości wzroku są wykonywane bezpłatnie, za pomocą posiadanego sprzętu i urządzeń oraz przez własny personel, we wskazanym w zgłoszeniu salonie lub salonach.
Okulary otrzymają dzieci z rodzin, w których miesięczny dochód nie przekracza 1800 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Podstawą do decyzji jest złożenie oświadczenia przez rodzica lub opiekuna prawnego na protokole zamówienia i odbioru bezpłatnych okularów korekcyjnych. Wzór zamówienia dostępny jest pod linkiem.
Tak. Zachęcamy do informowania klientów o dołączeniu do akcji i realizacji programu badań w ramach 30. Finału WOŚP. Każdy zgłoszony salon może zamieścić stosowną informację na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych (korzystając z grafik udostępnionych przez Fundację WOŚP). Dodatkowo każdy zgłoszony salon otrzyma link do grafik, w których znajduję między innymi plakat informujący o programie. Plakat należy umieścić w salonie w widocznym miejscu, wraz z wpisaną datą badań oraz numerem telefonu pod którym można zarejestrować się na badania.
Salon zgłaszający się do akcji musi wykonać minimum 24 badania (minimum 8 dni w miesiącu, w których takie badania mogą się odbyć). Zachęcamy jednak salony do większej ilości badań. Zależy nam na szerokich badaniach przesiewowych wśród dzieci.
Właściciele salonów mogą indywidualnie zdecydować o udzieleniu rabatów na szkła i/lub oprawy dla dzieci, u których zaistnieje konieczność korekcji okularowej.
W przypadku zaistnienia potrzeby pogłębionej diagnostyki, optometryści mogą doradzić wizytę u specjalisty z zakresu okulistyki lub konsultację w innym terminie.
Do 24 par okularów korekcyjnych – na 1 NIP (aż do wyczerpania puli 2300 par). Jednakże, jeżeli salon do tej pory zamówił okulary to ich liczba się zmniejsza – np. jeżeli salon zamówił już 10 par to zostanie mu do wykorzystania 14.
Po wyczerpaniu puli – salon optyczny podejmuje się na swój koszt, w ramach prowadzonej działalności, do przekazania do 24 par bezpłatnych okularów (w uzasadnionych wypadkach będziemy wspierać salony po indywidualnych ustaleniach).
Wszystkie salony optyczne zgłoszone do akcji będą widoczne na lokalizatorze na stronie WOŚP (należy pamiętać, że na jeden NIP można otrzymać maksymalnie do 24 par bezpłatnych okularów korekcyjnych).
Salon optyczny może w każdej chwili wycofać się z Akcji, poprzez skuteczne przekazanie takiego oświadczenia, przy wykorzystywaniu poczty elektronicznej, na adres e-mail: [email protected]. Za skuteczne dostarczenie informacji uważa się takie, które zostało potwierdzone formą mailową.
Jeśli na dzień złożenia oświadczenia o wycofaniu się z Akcji, salon optyczny będzie miał już umówione wizyty uczestników na badania w terminach późniejszych niż data złożenia przez niego oświadczenia o wycofaniu się z Akcji lub gdy salon optyczny przyjął zamówienie na bezpłatne okulary korekcyjne, salon zobowiązany jest te wizyty zrealizować, chyba że salon i Organizatorzy Akcji dokonają odmiennych ustaleń.
W większości będą to soczewki firmy JZO, która jest jednym z organizatorów Akcji - będą to soczewki okularowe bezbarwne, plastikowe (organiczne) z powłoką antyrefleksyjną, w indeksie 1,5 lub 1,6 (w zależności od mocy).
Plakat zostanie wysłany drogą mailową po zarejestrowaniu się do akcji (do samodzielnego wydruku), a także może zostać przekazany przez Przedstawiciela Spółki z Grupy Essilor (dotyczy Partnerów programu “Czas na Wzrok”).
Tak. Każdy salon optyczny, który zgłosił swój udział w akcji WOŚP może skorzystać z darmowych okularów. Limit na jeden NIP wynosi 24 pary.
Tak. Wystarczy dokonać zgłoszenia przez stronę:
Zgłoszenia należy dokonać przez stronę wpisując dane adresowe oraz kontakt salonu oraz dni bezpłatnych badań.
Zgłoszenia należy dokonać nie później niż do dnia 30 marca 2022 roku.
Salon optyczny zobowiązany jest do przeprowadzenia bezpłatnego badania ostrości wzroku oraz jeżeli zachodzi taka potrzeba, do doboru opraw okularowych wraz z soczewkami zgodnie z regulaminem programu. Koszt oprawek, soczewek, montaż soczewek ponosi salon optyczny zgłoszony do programu
Salon zgłaszający się do akcji musi wykonać minimum 12 badań (minimum 4 dni, w których takie badania mogą się odbyć). Zachęcamy jednak salony do większej ilości badań. Zależy nam na szerokich badaniach przesiewowych wśród dzieci.
Salon zgłaszający się do programu musi być przygotowany na bezpłatne wyprodukowanie i przekazanie 12 par okularów (oprawki, soczewki, montaż).
Tak. Po przeprowadzonym bezpłatnym badaniu można przekazać bon/voucher na kolejne badanie wzroku.
Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 5-18 lat lub w innym przedziale wiekowym, mieszczącym się w tych granicach (np. 14-18 lat). Salon może wybrać przedział wiekowy dzieci, którym oferuje bezpłatne badania.
Nie, program badań ostrości wzroku jest bezpłatny.
Badania ostrości wzroku są wykonywane bezpłatnie, za pomocą posiadanego sprzętu i urządzeń oraz przez własny personel, we wskazanym w zgłoszeniu salonie lub salonach.
Okulary otrzymają dzieci z rodzin, w których miesięczny dochód nie przekracza 1800 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Podstawą do decyzji jest złożenie oświadczenia przez rodzica lub opiekuna prawnego na protokole zamówienia i odbioru bezpłatnych okularów korekcyjnych. Protokół dostępny jest pod linkiem
Tak. Zachęcamy do informowania klientów o dołączeniu do akcji i realizacji programu badań w ramach 30. Finału WOŚP. Każdy zgłoszony salon może zamieścić stosowną informację na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych (korzystając z grafik). Dodatkowo każdy zgłoszony salon otrzyma link do grafik, w których znajduję między innymi plakat informujący o programie. Plakat należy umieścić w salonie w widocznym miejscu, wraz z wpisaną datą badań oraz numerem telefonu pod którym można zarejestrować się na badania.
W przypadku zaistnienia potrzeby pogłębionej diagnostyki, optometryści mogą doradzić wizytę u specjalisty z zakresu okulistyki lub konsultację w innym terminie.
Wszystkie salony optyczne zgłoszone do akcji będą widoczne na lokalizatorze na stronie.
Salon optyczny może w każdej chwili wycofać się z Akcji, poprzez skuteczne przekazanie takiego oświadczenia, przy wykorzystywaniu poczty elektronicznej, na adres e-mail: [email protected]. Za skuteczne dostarczenie informacji uważa się takie, które zostało potwierdzone formą mailową.
Jeśli na dzień złożenia oświadczenia o wycofaniu się z Akcji, salon optyczny będzie miał już umówione wizyty uczestników na badania w terminach późniejszych niż data złożenia przez niego oświadczenia o wycofaniu się z Akcji lub gdy salon optyczny przyjął zamówienie na bezpłatne okulary korekcyjne, salon zobowiązany jest te wizyty zrealizować, chyba że salon i Organizatorzy Akcji dokonają odmiennych ustaleń.
Wracamy do pięknej i bardzo lubianej przez Was tradycji – 16 października zapraszamy na rekord w pierwszej pomocy! Zgłoszenia placówek zainteresowanych udziałem w akcji wystartowały wraz z pierwszym dzwonkiem!
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy rusza z działaniami w obliczu klęski żywiołowej.
Dziś rano rozpoczęliśmy 72. Konkurs Ofert, czyli kolejne zakupy dla pulmonologii, która była celem ostatniego Finału WOŚP. W sumie, podczas 3 dni negocjacji, planujemy kupić 308 urządzeń dla oddziałów w całej Polsce.